קד"צ נהיגה

נהג מבצעי

נח"ל

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: נעם רז

מערכת אתר מתגייסים


נסיעות חוויתיות ומאתגרות, תנאי שירות ברמה גבוהה, תרומה בגדודים הקרביים והיכרות עם אנשים חדשים שיהפכו לחברים לחיים, הם רק חלק מהשירות בתור נהג מבצעי. סמל יוסף זיגדון, נהג מבצעי בחטיבת הנח"ל שעבר קורס קד"צ, הגיע כדי לספר לנו על השירות שלו. לכתבה המלאה המשיכו לקרוא >

מה זה בעצם קד"צ נהיגה?

"מלש"בים מאותרים עוד לפני הגיוס, (גם אותי איתרו לפני הגיוס) ובעצם מתחילים תהליך של רישיון מסוג C1 (רישיון על משאית עד 12 טון), תאוריה, שיעורי נהיגה וטסט, במימון מלא על חשבון צה"ל. מקבלים רישיון מסוג B עוד לפניי הגיוס. לאחר הגיוס, עוברים טירונות 02, ואז קורס והיתרים - התרים זה כשלומדים איך לנהוג על רכבים כגון ג'יפים והאמרים, ולאחר מכן מקבלים את הרישיון מסוג C1 ואז משובצים ליחידה בתור נהגים מבצעיים. " מספר יוסף

 

זאת אומרת שאם אני מלש"ב ואין לי רישיון, אני יכול להיות בקד"צ נהיגה?

"כן, גם אם אין לך ידע בנושא בכלל, אתה יכול להיות בקד"צ נהיגה. אני הגעתי בלי רישיון, ועשיתי את כל הקד"צ. ומי שמגיע עם רישיון זה בדרך כלל על רכב מסוג B, אז הם גם עושים רישיון על משאית, שיעורים תאוריה וטסט מחדש, והכל על חשבון הצבא! " מספר יוסף בהתלהבות

 

איך נראית שגרת היום יום שלך בתפקיד?

"אני משרת בבסיס סגור, בבית ליד ומסגרת היציאות שלי היא חמשושים (יוצא הביתה כל יום חמישי). כמובן שהיציאות בכל יחידה הן שונות, בהתאם לכמות הנהגים ולאופי היחידה. 
השגרה מתחילה כבר מהלילה, כל לילה אנחנו (הנהגים) מקבלים רשימה של משימות, מי נוהג על מה ולאן, ככה אנחנו יודעים מתי לישון ואיך להתארגן בהתאם. קמים בבוקר עולים על ההגה ונוסעים לאן שצריך. לדוגמה, אם יש תרגיל חטיבתי אז לעזור להם בהסעת ציוד, לאחר מכן חוזרים ויש זמן פנוי לחברים (השירות הוא ללא שמירות או תורנויות מטבח) וככה מתגבשים אחד עם השני ויוצרים חברויות, עד המשימה הבאה. " מסביר יוסף.

 

מה השיר שאתה הכי אוהב לשמוע בנהיגה?

אני אישית אוהב לשמוע שירים בסגנון מזרחי, אבל האמת עם האנשים שהכרתי כאן אז נחשפתי גם לשירים ברוסית. אבל אם אני צריך לבחור שיר אחד אז "חורף באוטו" של עומר אדם."

 

מה ייחודי בתפקיד?

"תמיד יש מה ללמוד, תמיד יש לאן להתפתח. עכשיו כשאני סמל ושנתיים בתפקיד, עדיין יש לי לאן להתפתח, מה ללמוד ותמיד אפשר לצאת לעוד קורסים. לדוגמה, עשיתי קורס מלגזה לא מזמן, אני עשיתי אותו על חשבון הצבא וקיבלתי רישיון. אפשר גם לצאת לקורס משא כבד שזה רישיון מסוג C, בהמשך השירות אפשר גם ללמוד לרישיון מסוג E שזה רישיון על סמי טריילר, אפשר גם היתר על אמבולנס, מלגזה ועוד. תמיד יש מגוון אפשרויות של להרחיב אופקים ולהתפתח."

"עוד משהו ייחודי, כל הזמן אני מכיר אנשים חדשים, פרצופים חדשים, ושמות חדשים. אני מעביר איתם שעות בנהיגה בשיחות ולומד מהם דברים חדשים.  התפקיד לא משעמם, כל הזמן יש תחלופה, מכיר עוד ועוד אנשים, כל נסיעה זה עולם ומלואו וזה דבר חדש. " משתף יוסף

 

מה החשיבות של הנהגים בצה"ל?

"קודם כל, בלי הנהגים אין צבא, זה תפקיד שהוא מאוד משמעותי. באופן אישי, גם יוצא לי לשרת עם הגדודים של הלוחמים אז אני תורם גם ללחימה בצה"ל: בשבועות שטח, בתרג"דים ובפעילויות מבצעיות. אז זה כן תפקיד עם המון חשיבות, ולא רק שאתה תורם למדינה ולצה"ל, אלא אתה גם תורם לעצמך." מספר יוסף בגאווה

 

מה לקחת מהתפקיד לחיים?

"קודם כל מיומנויות נהיגה, זה משהו שלא הייתי צובר באזרחות. השעות על הכביש ורכבים שלא תעלה עליהם בשגרת היום יום. כמובן גם חברים לחיים, שלא הייתי מכיר בדרך אחרת. יש מן אחוות נהגים של צחוקים משותפים, אף אחד לא לבד גם כשעובדים אז הכל ביחד. לדוגמה, הכרתי כאן את החבר הכי טוב שלי היום, הוא גם נהג, הוא התגייס חודש לפניי אבל הכרנו פה,  אני לא מתחרט לרגע שהגעתי לתפקיד הזה."

 

יש לך טיפ למלש"בים שמתגייסים למסלול?

"לקחת הכל בקלות ובטוב, תעברו את הקורס בכיף, תגיעו לסדיר ויהיה לכם באמת טוב. השירות הסדיר בתור נהג הוא כיפי וחוויתי מאוד. בנוסף, לא חסרות הטבות בתפקיד, כמו רישיון מטעם הצבא, שירות ללא שמירות או תורנויות מטבח, לאחר מעבר טסט, יש מענק של עד כ -2,500 ש"ח עם ההגעה ליחידה (משתנה בין מספר הטסטים). מי שמשרת ביחידה מבצעית מקבל תעודת נהג מבצעי, כסף בחוגר לקניית מזון בתחנת דלק, תוספת ימי חופשה ואף אפשרות לעבודה בחברות אזרחיות טרם השחרור מצה"ל על חשבון הפז"ם במסגרת "מקצוע לחיים" וכך לצבור ניסיון תעסוקתי."

"גם אם לפעמים קצת קשה תדעו שתמיד יש איתכם חברים ואתם תומכים אחד בשני, תתגייסו בגישה טובה, ויאללה תנו גז. המון בהצלחה, אתם תהנו (: "

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

הכל מתחיל מאיתנו
קרב מוחות