חיל הרגלים

חטיבת כפיר

חי"ר

לחימה

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: איתמר אביב

מערכת אתר מתגיסיים


סג"ם עידן מזרחי ורב"ט רן מזרחי הם הרבה מעבר לאחים, הם גם החברים הכי טובים, ולכן, זאת לא הייתה הפתעה גדולה להוריהם כשרן החליט להתגייס בעקבות אחיו עידן לחטיבת כפיר. ישבנו איתם לשיחה צפופה >

רב"ט רן מזרחי התגייס בעקבות אחיו, סג"ם עידן מזרחי, לחטיבת כפיר. "הלכתי בדרך של אחי הגדול, לקחתי ממנו השראה להיות לוחם ולשמור על המדינה שלנו", מספר רב"ט רן מזרחי. "ראיתי את העבודה שעידן אחי עושה, את הפעילות היומיומית שלו וזה עניין ומשך אותי, רציתי גם להיות שם והצלחתי. היום אני לוחם בגדוד שמשון בפלוגת המסלול".

עידן, איך הרגשת ביום הגיוס של רן לחטיבה המנומרת?

"תמכתי בו. הוא התגייס לחטיבה שלי וזו כבר גאווה בפני עצמה. אמנם זו חטיבה צעירה אבל העיסוק היומיומי שלה בלחימה בטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון הוא משמעותי. אני משרת כמפקד מחלקה בגדוד דוכיפת. אמנם אנחנו לא באותו גדוד אבל רן יוצא לפעילויות דומות לשלי ושל החיילים שלי ואני מרגיש שזה מחבר אותנו יותר".

ידעתי כבר מהצו הראשון שאני רוצה להיות לוחם בחטיבה ולשם גם כיוונתי

ומה אמרו ההורים על זה שאתה, רן, מתגייס גם לכפיר?

"ההורים תמכו בי מאוד, הם רואים מה אחי עושה וכמה שהוא נהנה. הם ווידאו איתי שזה באמת מה שאני רוצה לעשות בצבא. אמרתי להם שאני הולך על זה בכל הכוח ושזה תפקיד החלומות שלי. ידעתי כבר מהצו הראשון שאני רוצה להיות לוחם בחטיבה ולשם גם כיוונת".

"מההתחלה כל המשפחה מאוד תמכה", משתף סג"ם עידן, "אחותנו הקטנה מתגאה בזה שיש לה שני אחים לוחמים, היא כבר בקיאה בחומר. בגיוס שלו קצת חששתי אבל מהר מאוד הבנתי שכמו שזה זורם אצלי בדם ככה זה גם יהיה אצלו מהר מאוד".

האחים עם אמא שלהם

לא רק שזה זורם אצלך בדם, גם החלטת לצאת לקצונה

"החלטתי לצאת לקצונה אחרי שהייתי מפקד כיתה על מחזורי אוגוסט ונובמבר 2013. נהנתי מאוד מהתפקיד והרגשתי שאני יכול לתרום אפילו יותר - לעשות תפקיד עם יותר אחריות".  

ומה איתך, רן? אתה גם רוצה לצאת לקצונה?

"כרגע קצונה עוד לא עומדת על הפרק, אבל אני בהחלט רוצה לצאת לקורס פיקוד ולשרת כמפקד כיתה (מ"כ)".

אנחנו חברים טובים, מעבר לאחים, יש בינינו קשר מאוד מיוחד ואנחנו מרגישים אחד את השני. ולמרות ההפרש בינינו של כמעט שנתיים הוא החבר הכי טוב שלי גם אם אנחנו לא מתראים כל יום

יוצא לכם לפגוש אחד את השני בשגרה?

"אנחנו לא נמצאים באותו גדוד אז לצערי זה לא ממש יוצא", מסביר רב"ט רן, "יצא לנו להיפגש כשהייתי בהכשרה ועידן היה בהכנת סגל. אנחנו מתראים בעיקר בסופי השבוע וכרגע היציאות שלנו הביתה מסונכרנות שזה משמח גם אותנו וגם את ההורים", מוסיף סג"ם עידן, "אבל בתחילת השירות של רן היו לנו יציאות הפוכות במשך כמעט חודשיים ויצא שלא נפגשנו כל הזמן הזה. אנחנו חברים טובים, מעבר לאחים, יש בינינו קשר מאוד מיוחד ואנחנו מרגישים אחד את השני. למרות ההפרש בינינו של כמעט שנתיים הוא החבר הכי טוב שלי גם אם אנחנו לא מתראים כל יום".

כל הדברים האלה בונים אותך בתור לוחם, בתור בן אדם, ובתור מפקד

ולפעמים גם קצת קשה לא?

"ההכשרה בכפיר הייתה מאוד מאתגרת", משתף רב"ט רן. "הייתי רגיל לאורח חיים מסוים ואז התגייסתי והייתי צריך להתרגל למשמעת של צבא. זה קשה להקשיב פתאום למפקדים, לעמוד בזמנים צפופים, לקום מוקדם בבוקר, אבל התרגלתי לזה תוך כמה שבועות. אני ממליץ לבוא בראש פתוח, תדעו שהולך להיות קצת קשה אבל בסוף הכל עובר ותזכרו שזאת חוויה ובזמן הטירונות וההכשרה תכירו חברים לכל החיים".

"במהלך ההכשרה, קורס המ"כים וקורס הקצינים חוויתי קשיים", מוסיף סג"ם עידן, "אבל כל הדברים האלה בונים אותך בתור לוחם, בתור בן אדם, ובתור מפקד. אני מחזק את דברי אחי, חייבים לבוא בראש פתוח. החטיבה שלנו, כפיר, עושה לילות כימים בשביל להגן על המדינה. ההכשרה נועדה כדי שנוכל לבצע את הפעילות שלנו על הצד הטוב ביותר".

אנחנו מאחלים להם המון בהצלחה!

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

"הייתי במעצר, אבל היום אני בדרך לפיקוד"
קורס "מראיינות נשים" הראשון סיים את ההכשרה