מג"ב

שוטרת סיור

סיירת מג"ב

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: ליעד בורוכוב


הכירו את רש"ט (רב-שוטר) מוריה גבריאלוב, שוטרת ומפקדת בסיירת משמר הגבול באילת

רגע, מה זה אומר "סיירת מג"ב"?

"סיירת מלשון סיור.

התפקיד פתוח לנשים בלבד, והשוטרות עוסקות בתפעול אירועים חשודים ובמניעת פח"ע (פעילות חבלנית עוינת) במקומות הומי אדם. במידה שקורה איזשהו אירוע במקומות מרכזיים, אנחנו הראשונות לפעול ולתת מענה לכל מקרה, וכמובן מביאות איתנו תחושת ביטחון לאזרחים", מספרת מוריה בגאווה.

ספרי לי על ההכשרה

"בהכשרה אנחנו נתקלות בסיטואציות שונות של הפרות סדר ומתמודדות איתן.

כחלק ממשמר הגבול, אנחנו עוברות בוחן בר-אור משטרתי - בוחן ריצה הנועד לבדוק את רמת הכושר של כל אחת. הריצה יכולה להוות אתגר, אבל בסופו של דבר כל אחת עוזרת ותומכת של השנייה.

אנחנו עוברות קורס תפעול אקדח וביום-יום אנחנו נושאות אקדח אישי. יש מצבים שבהם אנחנו מסתובבים עם נשקים אחרים, אבל אקדח הוא הנשק העיקרי של הסיירות".

 

שוטרות סיור משמר הגבול נחשבות כתומכות לחימה, ועוברות טירונות רובאי 03 והכשרה האורכות כחודשיים בבסיס ההדרכה של משמר הגבול, בית חורון.

 

- רש"ט מוריה בסיום הכשרת הסיירות

לאן אפשר להשתבץ?

"בסיום הטירונות וההכשרה, שוטרות הסיירת מקבלות שיבוץ במרחבי דרום, ירושלים, מרכז, חוף וצפון - על פי התחשבות בהעדפותיהן, וכן על פי צורכי המערכת.

אני שובצתי במרחב דרום בבסיס אילת, ואין מאושרת ממני על כך".

איך התפקיד תרם לך בפן האישי?

"אני צריכה להיות אחראית ולהיות ערנית לכל תרחיש, שזה די קשוח. עם זאת, התפקיד מאוד מחשל, בונה ומכין אותי לחיים. הביטחון האישי שלי התחזק, וזה הדבר הטוב ביותר שיכולתי לדמיין", מוריה מספרת בחיוך.

מעבר לכך, במהלך השירות תהיה האפשרות להתקדם ולהתפתח בתפקידים ובקורסים שונים; קורס מדא"גים, קורס פיקוד וקורס חובשים.

לאחר כמה חודשים בשירות, עברתי קורס פיקוד - וזו הייתה ההחלטה הנכונה ביותר בשירות שלי. בקרוב אני אפקד על צוות, ואני מבינה את החשיבות הרבה שתהיה לי: לפעול ובמקביל לדאוג לחיילים שמתחתיי ולוודא שהכל מתנהל כראוי".

תמיד רצית לשרת במשמר הגבול?

"מגיל קטן הרגשתי שאני מסוגלת לעשות כל מה שאני רוצה. תמיד הייתי עיקשת על העקרונות שלי.

השירות במג"ב גרם לי להבין שזה נכון - מאז ומתמיד הסתכלתי על שוטרי משמר הגבול בהערצה, והיום אני חלק מהם. היום האזרחים מסתכלים עליי בגאווה. בשבילי זו הגשמת חלום. לפני הגיוס חששתי מהקושי ומהמרחק מהבית, אבל כשהתגייסתי הבנתי שהכל מתגמד לצד תחושת הסיפוק שאני מקבלת מהמשימות היום-יומיות ומהאזרחים. זה גרם לי להבין את המשמעות וכמה אני תורמת מעצמי למען המדינה".

טיפ לשוטרות הבאות

"תנו מעצמכן במקסימום ותכינו את עצמכן לפני הגיוס.

להיות שוטרת זו חוויה מדהימה וכבוד גדול.

מאחלת לכן שתהנו בשירות והצלחה גדולה!"

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מכף רגל ועד ראש
מחוות השומר ליחידת דובדבן