מתנדבים

גיוסי יולי אוגוסט

גיוס

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: יעל גלנט


בכל שנה מאות מתנדבים בוחרים למרות הכל להתגייס ולהשלים שירות משמעותי. מתנדבים בצה"ל הם חיילים שבמהלך הליכי המיון הראשוניים אותם עברו נקבע להם פרופיל 21 ,הפוטר אותם משירות צבאי מסיבה רפואית או נפשית, ובחרו בכל זאת להתנדב לצה"ל. המתנדבים נחשבים חיילים ככלל חיילי צה"ל וחלים עליהם כל החובות והזכויות החלים על משרתי החובה, יחד עם זאת, הם משרתים בהתאם למגבלות הרפואיות שנקבעו להם על ידי מקרפ"ר (מפקדת קצין רפואה ראשי).

רגע לפני שהם עולים על מדים ומתחילים את המסע שלהם במסגרת הצבאית, פגשנו את המתנדבים בשרשרת החיול. אפשר היה להרגיש את הציפיה וההתרגשות שלהם באוויר. בין תחנת החיסונים לבדיקת הDNA,שמענו מהם סיפורים מעוררי השראה על התהליך והמשמעות העצומה עבורם בגיוס לצבא.

מגשימה חלום

רותם, שיתפה אותי שהחלום שלה עוד מאז שהיא ילדה הוא להיות צלמת. עכשיו היא זוכה להגשים אותו; היא מתגייסת להיות צלמת צבאית. רותם נולדה חירשת להורים שומעים, ולמדה בבית ספר עם תלמידים ומורים ללא מוגבלויות. מגיל קטן ההורים של רותם חינכו אותה בגישה שעל אף האתגרים, אין דבר שהיא לא מסוגלת לעשות. אהבת הארץ והמולדת הייתה כל כך ניכרת לאורך כל השיחה איתה. היא סיפרה שוב ושוב על כמה שהיה לה חשוב להתגייס ולתרום למדינה.

נלחמת

ר' חלמה להיות לוחמת. תמיד כשחשבה על השירות הצבאי שלה, היא ראתה את עצמה נלחמת ומגנה על המדינה. אבל אז היא הבינה שזה לא יתאפשר בעקבות דלקת העצמות הכרונית שליוותה אותה כל החיים. למרות האכזבה, ר' החליטה לא לוותר. ועכשיו, היא מתגייסת ליחידת הקומנדו כמדריכת תצפית. כשהציעו לה את התפקיד היא ידעה שזה בדיוק מה שהיא רוצה לעשות. היה לה חשוב להתגייס במיוחד עכשיו במלחמה, כדי להגן על המדינה.

רוצה להגיע רחוק

לע' יש סכרת נעורים מגיל שמונה וחצי. היא לא מקלה על עצמה בשום תחום, וסיפרה לנו בחיוך שאין מה לעשות מלבד להתרגל למחלה וללמוד לחיות איתה. בעקבות המחלה ע' קיבלה פטור משירות, אבל החליטה להילחם על מנת לשרת בצבא. מבחינתה, הגיוס לצה"ל הוא מובן מאליו - לא היה לה צל של ספק שהיא תעשה הכל בשביל לתרום למדינה. היא שיתפה שרוב המשפחה שלה עברה שירות קרבי. למעשה, סבא שלה הוא אלוף משנה במיל' בחטיבת הצנחנים. מעבר לזה אחיה מתנדב גם הוא, כך שגם מבחינת המשפחה לא הייתה אפשרות נוספת. אמנם זה רק היום הראשון שלה בצה"ל, אבל בעקבות סבא, ע' שואפת לקריירה צבאית והיא רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר.

בעקבות אבא

כמו לע', גם לפ' יש סכרת נעורים. פ' סיים תיכון כבר לפני שנה, ומאז ועד יום הגיוס הוא עבד. על אף שיכל להמשיך לעבוד, היה לו ברור שהוא יתגייס ושאין אף אפשרות אחרת. פ' הולך בעקבות אביו, שגם הוא התנדב לצד סכרת נעורים והתגייס להיות קצין אקדמאי. הוא סיפר לי שמתחילת המלחמה הוא מחכה להתגייס ולתרום למדינה. גם לפני הגיוס היה לו חשוב לתרום. כחודש מתחילת המלחמה, בנובמבר, פ' כבר התייצב בעוטף והתנדב בעבודות חקלאיות. עכשיו, הוא עומד לתרום בתפקיד משמעותי באגף המודיעין.

מתחילה מחדש

לפני כשנתיים ל' החלימה מסרטן בגזע המוח. היא עברה סדרת טיפולים ארוכה הכוללת כימותרפיה עד שהחלימה מהמחלה. לא היה לה ספק שלמרות הכל היא רוצה לתת מעצמה למדינה. היא בחנה אופציות נוספות לשירות, אבל כשהתחילה המלחמה היא הבינה את המשמעות והחשיבות של צה"ל והבינה שחשוב לה להתגייס לצה"ל. ל' ספרה: "אני מתרגשת להתחיל היום שלב חדש בתהליך ההתבגרות שלי".

אנחנו גאים בכל המתנדבים החדשים ומאחלים להם המון בהצלחה.

כל מספרי הטלפון ודרכי ההתקשרות של תחום מתנדבים:

מוקד מתנדבים פעיל בימים א'-ה' בין השעות 8:00-17:00

טלפון - 1111 שלוחה 8

מייל - mitnadvim@digital.idf.il 

וואטסאפ לחיילים מתנדבים בלבד - 0529458579 

 

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

המסע של נועם
מחוות השומר ליחידת דובדבן