חיל השריון

טור אישי

הדרכה

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: רב"ט נוי

מדריכת שריון במחנה שיזפון


"האווירה בבסיס היא הכי משפחתית שיש, מהטירונות ועד השירות הסדיר. אני מרגישה חלק מחיל משמעותי שבלעדיו לא ניתן היה להכריע במערכה". רב"ט נוי, מדריכה בחיל השריון, מספרת על התחנות בשירותה הצבאי

משפחתי ומשמעותי

עם הגיוס הגעתי למחנה שיזפון, בית הספר למקצועות השריון. מהרגע הראשון, לאורך הטירונות ולאחר מכן בקורס ובשירות הסדיר, האווירה הייתה הכי משפחתית שיש.

עוד בכיתה י"א התחלתי לחשוב על התפקיד הצבאי בו אשרת והתעניינתי בתפקידי הפיקוד וההדרכה. בדצמבר 2015 התגייסתי לחיל השיריון. עברתי טירונות 02 מורחבת ואחריה גם קורס באורך של כארבעה וחצי חודשים. 

תמונה של טנק

המשמעת בטירונות ובקורס הייתה מאוד נוקשה. אחרי ההשבעה עברנו יומיים אינטנסיביים של מבחני ניווטים, אישיות, פירוק והרכבת מאגים ועוד. עם קבלת התוצאות, כל אחת ייעודה למגמה המתאימה לה ביותר מתוך 6 המגמות הקיימות: מגמת טען, מגמת תותחנים, מגמת נט"ר (נהיגה וטיפול ברק"מ) מגמת סימולטור, מגמת קליעה ומגמת מסייעת. שובצתי במגמת טע"ן וחוץ מלמידת החומר מקצועי עברנו שיעורים בהדרכה ובעמידה מול קהל.

אני מרגישה חלק מחיל משמעותי שבלעדיו לא ניתן היה להכריע במערכה ובו אחד מאמצעי הלחימה העוצמתיים והמשפיעים ביותר של צה"ל בשדה הקרב

התפקיד שלי הוא להסביר ללוחמים על הגזרות השונות, תורת הלחימה, האיומים הביטחוניים, סוגי רק"ם (כלי רכב קרביים משוריינים), אמצעי הלחימה ועוד. אני מדריכה בדרך כלל כיתה של 20 טירונים שהתגייסו לשריון יחד עם שלוש מדריכות נוספות. יש לו"ז שיעורים מסודרים ומלבד החלק העיוני, הטירונים נבחנים בסימולטור ובשטח. 

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

סמל אלון מספר על תפקידו כטבח
לעצב את הדור הבא של צה"ל