יום הגיוס

שרשרת החיול

עזר מציון

אנשים סימנו כי המידע עזר להם

מאת: אתר מתגייסים

בשיתוף עמותת עזר מציון


ביום גיוסכם, כחלק מעשרת תחנות שרשרת החיול, תעברו גם בתחנת מח העצם של עמותת עזר מציון. בתחנה זו תוכלו להצטרף למאגר הארצי באמצעות דגימת רוק פשוטה ואולי יום אחד, בעת הצורך, להציל חיים של חולים הנזקקים להשתלת מח עצם. אז איך אתם יכולים לעזור?

מה זה בעצם "מח עצם"?

מח העצם הוא "מפעל הייצור" של הגוף, בו נוצרים תאי מערכת הדם כמו כדוריות הדם האדומות, טסיות הדם, תאי הפלסמה ותאי מערכת החיסון. מח העצם נמצא ברקמה שבמרכז העצמות הגדולות, שם הוא מוגן ע"י רקמת עצם צפופה.

מדוע צריך מאגר של תורמים?

חשוב לדעת שתורמי מח עצם חייבים להיות זהים למושתל מבחינת מאפיין סיווג הרקמות. למרות שבני המשפחה הקרובים הינם בעלי הסיכוי הגבוה ביותר להתאמה מבחינה גנטית, בפועל רק 30% מהחולים מצליחים למצוא תורם מתאים בקרב בני משפחתם.

בכל אותם מקרים רבים שבהם לא נמצא תורם מתאים בקרב בני המשפחה, יש צורך להיעזר במאגרי תורמים מתנדבים פוטנציאליים. בשל המספר הכמעט בלתי מוגבל של מאפיינים אפשריים קשה מאד למצוא תורמים מתאימים.

במה כרוכה ההצטרפות למאגר? 

עליכם להיות בטווח הגילאים שבין 18-45 ובמצב בריאותי תקין. תהליך ההצטרפות למאגר כרוך אך ורק בנטילת דגימת רוק פשוטה. דגימה זו נשלחת לבדיקת סיווג רקמות והתוצאות מצורפות למאגר. ל"עזר מציון" קיימת תחנה במהלך שרשרת החיול שבה ניתן להצטרף למאגר.

החיילות בתחנת תורמת מח עצםמה חשיבות התרומה?

מידי שנה, אלפי אנשים ברחבי העולם ורבים מהם ילדים, במיוחד בישראל, מאובחנים כחולים במחלות שבהן השתלת מח עצם היא הסיכוי היחיד להצלת חיים. השתלת מח עצם מסייעת כיום לטיפול בכ-100 מחלות שונות כמו מחלות דם ממאירות או מחלות סרטן.

אז נניח שהצטרפתי למאגר ונמצאתי מתאים לתרומה. מה קורה עכשיו?

במקרה שתימצא התאמה שלך עם חולה הזקוק לתרומה, תוזמן לעבור בדיקות דם נוספות, כדי לוודא שהינך כשיר לתרום ושמצבך הבריאותי תקין. במעמד זה תיפגש עם רופא שיסביר לך על תהליך תרומת מח העצם.

כדי להצטרף למאגר עליכם להיות בטווח הגילאים שבין 18-45 ובמצב בריאותי תקין. תהליך ההצטרפות כרוך בנטילת דגימת רוק פשוטה בלבד

תרומת מח עצם כרוכה אך ורק בכאב קל הנובע מדקירת המחטים בווריד היד ומאי נוחות במהלך האיסוף שעשויים להימשך מספר שעות. אחוז גבוה של החולים המקבלים תרומת מח עצם מחלימים ומבריאים כליל.

אם החלטתי לתרום, האם אוכל לפגוש את האדם שקיבל את התרומה?

מפגש בין תורם מח העצם לבין החולה שלו ניתנה התרומה - אפשרי בתנאי ששני הצדדים מעוניינים בכך. המפגש מתבצע באמצעות מתאמת ההשתלות של מאגר מח העצם, אך רק בחלוף שנה עד שנתיים מקבלת התרומה.

למידע נוסף:
03-614-4444 | אתר האינטרנט | מידע נוסף למתגייסים

אירוע לציון עשור לשותפות בין צה"ל למאגר מח העצם הלאומי

  • {{item.value}}
    {{item.count}}

{{counter}} אנשים סימנו כי המידע עזר להם

הטפסים בשרשרת החיול
הרשימה המלאה: גיוסי יולי-אוגוסט 2024